Friday, August 03, 2007

Laatste Update


Eindelijk weer terug naar Nederland! Ik heb me prima vermaakt in Portugal maar ik was blij om weer terug te gaan. Peter en ik stegen hier op vanaf Lissabon....een bekend gezicht zo.Heerlijk dat Engels van die Portugeese mensen. Peter en ik konden hier wel om lachen...gelukkig zijn de piloten wel goed.


Hier zijn Peter en ik alweer in Brussel. Hier doen we het laatste deel van de opleiding: de Multi Crew Course (MCC). We doen deze 2 weekse cursus op de simulator van de boeing 737-300. Dit is een Full Flight Sim. Dit betekend dat de simulator zo realistisch mogelijk gemaakt is en dan ook meebeweegt met de stuurbewegingen. Het doel van deze cursus is dat men leert samen te werken in een cockpit omgeving. Hoe je goed gebruik kan maken van een team en hoe je jezelf moet gedragen. Dit is ook een leuke test om te kijken of je met een beetje tress om kunt gaan. Je moet in 1 week leren hoe je dit ding opstart en van de grond krijgt en zodra je in de lucht zit gaat je instructeur je allemaal moeilijk situaties voorschotelen en kijken hoe jij reageert als captain of co-piloot. Gelukkig ging het heel goed met Peter en mij en onze instructeur was zeer tevreden. Aan het eind van de cursus hoorde natuurlijk een examen. We konden ervoor kiezen om dit examen ook te laten tellen als test voor Ryanair. Normaal moet je als je daar selecties voor wilt doen weer een middag een simulator in maar op deze manier konden we 2 examens in 1 doen. Eerder die week hadden we ook theorie examens van Ryanair. De cockpit van de 737 simulator.

We hadden 1 dagje vrij en toen zijn we het atomium gaan bezoeken. Wel in de regen.
Gelukkig zijn de examens allemaal goed gegaan en na een interview in Engeland te hebben gehad wil Ryanair me graag aannemen. Ik zou dan eerst 6 tot 8 weken in Schiphol moeten trainen voor de Boeing 737-800 (zie hierboven). Dit is de grotere en modernere versie van de 7 de simulator Brussel. Daarna ga je vliegen onder toezicht (base training) en na ongeveer een half jaar wordt je volledig co-piloot. Ryanair is vooral gebaseert in Engeland maar hebben in totaal 25 basissen door heel Europa en 137 vliegtuigen. Waar je komt te wonen is dus nog de vraag.
Mij lijkt dit allemaal wel spannend dus ik en Peter die ook voor alles geslaagd is beginnen 1 Okt. dit jaar aan de trainingen!Zelf vliegen in Nederland doe ik ook nog een beetje. Ik werk af en toe voor "Tom vliegt voor u" dit zijn rondvluchten, parachutisten dropen en lesvluchtjes. Ik houd het bij de rondvluchtjes op Ameland en Oostwold in oost Groningen. Het vliegen is allemaal heel relaxed en de mensen erg aardig. Het probleem is allemaal dat het niets verdient. Dat is een beetje jammer.
Hierboven zie je vliegveld Eelde. Hier moest ik een keer mensen ophalen en die een uurtje boven hun huis vliegen in Uithuizen.
De Cessna 172 waarmee ik rondvluchtjes doe. Heel fijn hoor, niet lachen! Hier sta ik op vliegveld Eelde.

Misschien is dit wel de laatste update. Welicht als ik weer in het buitenland woon dat ik gewoon weer verder ga!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home